Lifestyle · Nom Nom · Tips & Tricks

Nom Nom: Omelette Muffins

4

Честита Велика Събота! Боядисахте ли яйцата?

Докато чакам великденските ми сладки да се изпекат, реших да ви покажа едно решение за останалите яйца, които се чудите какво да направите след празниците.

Нека се запознаем с любимите  ми омлетени мъфини – бързи, здравословни, адски вкусни и оригинални. Тази рецепта варира в уеб пространството и стана много нашумяла напоследък, така че може да я адаптирате по ваш вкус. Освен че е много хранителна, според мен е подходяща и за гости – като предястие или гарнитура, защото изглежда ефектно.

Когато правя омлети, винаги съм едва ли не на принцип „обери хладилник“. Всичко, което ми допадне като зеленчук, подправка – добавям и така разнообразявам вкуса на яйцата. А омлетите са ми слабост!

За тези солени „мъфини“ не е нужно да купувате специални продукти, може да използвате това, което имате в наличност, т.е рецептата тук е само ориентировъчна. Аз сложих супер много неща и два мъфина ме нахраниха предостатъчно. Но съставките са си изцяло по ваш избор. Така че без проблем омлетчетата могат да бъдат вегетариански или пък по-здравословни.

663

Продукти:

  • 4-5 яйца
  • прясно мляко
  • всякакви зеленчуци – чушки, лук, тиквичка, морков– по ваш избор
  • месо (аз сложих малко пилешки късчета на тигана) / бекон/шунка – по желание
  • сирене/ кашкавал/ пармезан – отново каквото вие предпочитате
  • сол, черен пипер (и други подправки по ваше желание)
  • силиконови формички за мъфини
  • метална форма за мъфини

5

Разбивам яйцата със съвсем малко прясно мляко в купа и добавям малко сол. Нарязвам месото на малки късчета, както и зеленчуците. Освен това накъсвам кашкавала и загрявам фурната на 200 градуса. Нареждам силиконовите формички в металната, като по такъв начин без залепване измъквам мъфините, почистването е лесно и не е нужно формите да се намазняват.

След което в купата изсипвам съставките (зеленчуците, месото, кашкавала) и разбърквам добре. Изливам по равно количество във всяка формичка, като не ги пълня до горе. Отгоре поръсвам с настърган пармезан (една от любимите ми добавки към почти всяко ядене) и начупвам сирене. Пъхам в печката, като пека отгоре и отдолу за около 20-25 минути, но задължително проверявам с клечка за зъби.

3

Накрая просто ги изваждам, вадя ги от металната форма и от малките силиконови и… получаваме вкусни солени мъфини. Относно овкусяването – сложих само сол в сместа, нищо друго. Ако предпочитате повече подправки в омлетените си мъфини, чувствайте се свободни да добавите каквото пожелаете. (При мен пилешкото беше предварително овкусено).

6

Тези мъфини наистина имат много вариации и са по-здравословни от сладките мъфини, които дори не отричам, че обожавам. Все пак ако някой ден се чудите какво да направите със зеленчуци и яйца и искате да разнообразите типичната рецепта за омлет, можете да пробвате тази рецепта.

Лесна вкусотия! Бон апети!

 

 

 

Вашият коментар

