Beauty

Current Hair Routine

kmk

Днес ще ви разкажа малко за грижата за косата ми – как я поддържам, какви продукти ползвам, любима домашна маска за коса и т.н.

През повечето си години съм поддържала дълга коса. Не ми ходи къса, даже по-къса от рамената не съм я подстригвала. Косата ми е изключително гъста и предишни години често я изтънявах, защото през лятото не се издържаше. Омазнява се страшно бързо в корените, а към краищата е суха.
Сменям шампоаните си редовно, като откъм шампоан търся дълбоко почистващ или специален за мазна коса. Понякога се налага и да ползвам такъв за борба със себория или избирам шампоан за стимулиране на растежа. Не обичам да се спирам на една марка или един вид, защото косата ми привиква и продуктът спира да действа.

page2
На снимката виждате сегашния ми шампоан, който онзи ден привърших. Това е дълбоко почистващият шампоан на TRESemme за всички типове коса, формула с мултивитамини.
Гелообразен е, почиства добре и е икономичен. Не се пени много интензивно, но ми хареса действието му. Може би в бъдеще ще повторя покупката му. Не бих казала, че е невероятен шампоан и дори към края косата ми започна да не се афектира от него, но въпреки това смятам, че изпълнява основната си цел. Цената му беше около 6 лв.

Обикновено нанасям шампоан два пъти, за да почисти по-дълбоко. Масажирам продукта в скалпа дълго и после отмивам с хладка вода (това ми е омразна част, но знам, че не е добре да прегрявам косъма, когато е толкова уязвим ). Други шампоани, които съм ползвала и препоръчвам са Revalid, René Furterer Forticea Stimulating Shampoo, Schauma Cotton Fresh, както и шампоаните на Здраве.

Следващата стъпка е балсамът за коса. След като съм отмила добре шампоанът, нанасям по дължината на косата балсам (без корените). Балсамите сменям също често, естествено не толкова колкото шампоаните, но не бих казала, че засега съм открила балсам, в който да се кълна. Ако имате препоръки за добър балсам, дайте ги насам!
Не търся нищо магическо в един балсам – желая да не ми утежни косата, но да я омекоти. Много от тези, които съм ползвала досега, са се отразявали зле на косата ми.

В момента използвам балсамът за боядисана коса на Yves Rocher – Protection & Radiance Conditioner с глог. Продукът е без силикони, парабени и оцветители. Косата ми не е изцяло боядисана, но имам кичури, и желаех да имам един продукт в грижата си, който да е специално за третирана с боя коса. Засега харесвам балсамът, не утежнява косата ми, мирише приятно и омекотява страхотно. Дори когато го ползвам самостоятелно, косата ми е блестяща след употреба. Така че ми допада и ще го изхабя с удоволствие. Цената му беше около 5 лв.

Последният продукт на снимката е маската за дълбоко възстановяване на Macadamia. Реших да взема по-малката расфасовка, за да пробвам продукта и да преценя действието му, преди да инвестирам в по-голямата. Ползвам я поне веднъж седмично и наистина не мога да отрека чудесното й действие върху косата ми. Нанасям я също по дължината на косата, масажирам и я оставям да действа около 10 – 15 минути, след което отмивам добре. След употреба косата ми е копринено мека и я усещам много здрава. Като минуси за продукта отбелязвам, че не трябва да се прекалява с него, така че да не омазни косата, а и че не е особено икономичен (за дълги коси ; вероятно по-голямата опаковка би била по-икономична ) и цената е висока.

Рядко купувам маски за коса, честно казано предпочитам домашните.

Ще споделя една от любимите ми, която правя веднъж на две седмици – за заздравяване, подхранване и стимуране на растежа. Променям съставките й често, така че и вие може да импровизирате – 2 с.л. тривитаминол, 2 с.л. кисело мляко, 1 с.л мед, 1 с.л. зехтин (понякога добавям и 1 жълтък или половин авокадо в сместа). Нанасям на косата си и стоя завита с хавлия и шапка за баня за 2-3 часа, след което отмивам старателно и нанасям веднъж или два пъти шампоан ( без балсам или олио за коса).

page3
Ще ви представя и допълнителните продукти за коса, които имам и защо не използвам всички.

Мултифункционалното олио за коса на NUXE използвам след всяко миене на косата, когато косата е влажна, основно на краищата. Внимавам да е малко количеството, за да не стане косата на пръчки. Обожавам олиото, но смятам съвсем скоро да го заменя с L`oreal Mythic Oil. (Пробвали ли сте го? Споделете впечатления?)

Другите три продукта използвам рядко, но реших да ви представя кратко ревю за тях. Посягам към пудрата за обем на Syoss, основно когато съм си изправила или къдрела косата и желая да придам обем в корените. Върши работа, но употребата й е малко бъркотия, така че трябва да се внимава. Иначе придава задоволителен обем и ако се фиксира с лак, няма мърдане.
Следващият продукт е L`Oreal Elseve Arginine Resist x3 Root Spray срещу косопад. Впръсква се в корените и обещава да заздрави и подобри състоянието на косата, като намали косопада. Този продукт вероятно ще подаря на приятелка, защото при мен няма никакво действие. Ползвала съм го много пъти, но изобщо нищо не прави за косата ми. Така че за мен е разочароващ продукт.
Соленият спрей на Balea взех заради интереса ми към популярността на този вид продукти в Youtube. Ако косата ви е естествено начупена и добавите продукта за допълнително оформяне, върши не лоша работа. В противен случай не прави почти нищо и само бихте усетили косата си на пръчки, суха и безформена. Идеята е оригинална, но самото изпълнение не ме впечатли.
Лак, пяна и спрей за защита от термична обработка използвам рядко, защото не третирам често косата си с преса или маша. Опитвам се и да избягвам сешоара, но не се получава винаги. Въпреки това когато се налага ползвам лака на Wella Ultra Strong и спреят Taft Heidi’s Heat Styles Heat Protection Spray и засега съм много доволна. Пяна използвам многооо много рядко, когато наистина нищо друго не мога да измисля за косата си. Тази е на Taft. Не мога да споделя кой знае какви впечатления от тези три продукта, защото не посягам към тях в ежедневието си.

Последните продукти са мои верни помощници, когато бързам и косата ми е в ужасно състояние, а именно сухите шампоани на Batiste – Fresh и Dark & Deep Brown. Първият вече свърши, но и от двата съм възхитена. Контролират омазняването, придават обем и ме спасяват за ден, в който нямам времето да измия косата си. Наистина са вълшебно изобретение, особено за момичета с бързо омазняващи се коси като моята.

Откакто си го купих, се реша само с Tangle Teezer-a. Наистина хвалбите са оправдани и не накъсва косата ми, пада минимално количество коса при ресане и не се заплита след това.

Пресата, която ползвам купих чрез фризьорката ми, е на Corioliss. Керамична е, градусите могат да се нагласят, загрява много бързо и изправя перфектно. Цената й беше висока, но я смятам за оправдана, защото я имам вече почти от 3 години и досега не съм имала проблем. Не се изправям често, защото наистина не обичам да горя косата си, а защото става много бавно, но когато го правя, тази преса не ме е разочаровала.
Къдря се по-често ( под често разбирайте веднъж в месеца) с Remington CI96W1 Silk Curling Wand. Виждали сте я в нови придобивки. Бързо загрява, бързо къдри и прави страхотни къдрици, които при мен се задържат за дълго, тъй като косата ми е чуплива и е предразположена повече към къдрене.

collage
Първа снимка – карамелени кичури. На втора, трета (това е естествената форма на косата ми) и четвърта – омбрето (в различни моменти). Пета – червеникаво-медни кичури. Шеста- сега.

След като ви представих по-основните продукти за коса, които имам и видяхте, кои при мен вършат някаква работа, ще ви разкажа малко повече за косата си. Напълно естествената ми коса е много тъмно кафяво, но с времето ми омръзна, а не желаех да променям коренно формата й, защото знам, че няма да ми отива. Затова и заложих на няколко леки промени откъм цвят.

Третирала съм косата си три пъти досега с боя. Веднъж през 2012, когато си направих няколко карамелени кичури, които едва се забелязваха. Година по-късно си направих омбре в златисто-карамелов цвят, което поддържах до началото на 2014 год. Обожавах го, но за съжаление накрая косата ми много се изтощи и се нуждаеше от почивка, затова и го отрязах цялото. След това оставих косата си да израсте, грижих се за нея с много маски и минимална термична обработка, така че да се възстанови. За рождения си ден, март месец тази година, си направих множество червеникаво- медни кичури (мед като сплавта), които също обожавах. Боята им постепенно падна и в момента е останало изсветляването (което беше стъпката преди боята). Много хора си помислиха, че отново съм се боядисала, но всъщност просто не съм подновявала кичурите. Засега съм доволна от цвета, въпреки че най-вероятно в бъдеще ще направя още промени.

Харесва ми да разнообразявам без коренни различия, а и като се грижа подобаващо за косата си увреждането е минимално. Всички тези промени съм правила при фризьорката ми и ще продължа да избирам нея, ако ще боядисвам косата си, наистина препоръчвам, ако не сте опитвали преди и не знаете какво точно искате и как да го постигнете, да заложите на професионалиста. Пример за това са домашните омбре – опити, които приличат на разцепление на косата на две – кафява и руса част… плавното преливане го няма.

Често имам опасението, че косата ми пада изключително много, въпреки че фризьорката ми ме уверява, че тежестта на косата ми си оказва ролята, а пък и сега сезонът е такъв. Старая се да не вредя на косата си особено много. Боядисването е проблем да, но за сметка на това избягвам да я третирам с преси, маши и се старая да я оставя да изсъхне нормално без сешоар.
Поддържам я дълга и здрава, като не пропускам олиото за коса, както и честите маски. Не я мия всеки ден и внимавам, когато е мокра. Подстригвам я на всеки 3 месеца, понякога и по-често, ако видя, че е нацъфтяла.

Наистина харесвам косата си и се опитвам да я поддържам здрава.

Кои са вашите любими продукти от ритуала за косата ви? Какво бихте могли да ми препоръчате?

2 thoughts on “Current Hair Routine

Вашият коментар

