DIY · Lifestyle · Nom Nom · Tips & Tricks

Spring Fever: Strawberry Avocado Honey Salad / Ягодова салата с авокадо и мед

1

Обожавам пролетта! Това е най-любимият ми сезон и реших да му посветя една поредица в блога. А именно: Spring Fever. Тя ще включва рецепти, идеи за организация, направи си сам проекти и още много други публикации.

Не знам дали съм го споменавала преди, но обожавам да готвя. Често с удоволствие замествам мама в кухнята, обичам по-нестандартния подход към храната – смесване на интересни съставки, на различни вкусове и разбира се, украсяването на храната. Естествено, далеч съм от мисълта, че съм „готвач“ или че съм добра, но ми харесва да си играя в кухнята, когато имам времето и възможността.

В бъдеще бих искала да показвам още бързи идеи за пролетни (и не само) ястия, ако ви харесат.

Тъй като покрай празниците беше голямо тъпкане и качване на излишни килограми (или беше само при мен?), реших, че добро начало на поредицата ще е нещо разпускащо, освещаващо, но екзотично. И освен това, здравословно. Ако сте решили да продължите месеца с малко прочистване на организма, това може да е доброто начало, от което се нуждаете (т.е от което аз се нуждая).

Избрах тази салата, която видях преди няколко месеца тук и още тогава я пробвах (без основната съставка за съжаление – ягодите). Стана чудесна и си помислих, че може да я направя отново – пред обектива на фотоапарата. Този път имах шанса да се сдобия с ягодите и адаптирах рецептата по мой вкус. Не е съвсем лека храна, но е идеална за вечеря или обяд.

Ако ви е интересно и желаете да пробвате една интересна рецепта за салата, прочетете надолу.

3

Продукти:

-маруля (всякаква зеленина по ваш избор – можете да използвате салата айсберг, спанак и прочие)

-ягоди

-едно авокадо

-един лайм – сокът и кората му

-кисело мляко – около половин кофичка

-мед – половин купичка

-кленов сироп – по избор

-филирани бадеми

-маково семе

-орехи – една шепа

-балсамов оцет

-сол

Естествено може да прибавите/извадите съставки по ваше желание. Това е просто начинът, по който аз харесвам тази салата.(Да вметна, че съм доста зле с точните количества – винаги добавям без измерване, просто на вкус)

IMG_1444

Въпреки че приготовлението на салатата се подразбира, все пак ще обясня накратко. Накъсвате/нарязвате марулята и я пъхате в една голяма купа (подходяща за салата). Нарязвате на малки парченца ягодите и авокадото (моето не беше напълно узряло, но ягодите ми едва ли щяха да изтраят още два дни, затова и го използвах – беше поне достатъчно меко). Поръсвам с филирани бадеми и орехи. Откъм дресинг – реших да направя доста, защото комбинацията от сладко и солено ми е любима.

В малка купичка обелвам кората на лайма и после го изстисквам. Изливам тази смес в купичката с меда и ги разбърквам. Добавям кисело мляко на око (към 10 супени лъжици), малко маково семе, сол на вкус, една чаена лъжичка кленов сироп и две-три чаени лъжички балсамов оцет. Сладко-киселият вкус може и да не допадне на всички, но на мен много ми харесва и се връзва страхотно със салатата.

IMG_1454

След като дресингът е готов, го изливаме върху салатата и объркваме добре. Ии салатата е готова. Плодовете, зеленчуците и ядките съдържат много витамини и минерални вещества, които засилват доброто действие на тази салата.

Количеството стига за около 3-4 порции.

2

Ако ви допада малко по-нестандартния вкус на салатата, задължително я пробвайте! Една лесна и освещаваща рецепта за затоплящото се време. А и чудесен заместител на основно ястие.

3 thoughts on “Spring Fever: Strawberry Avocado Honey Salad / Ягодова салата с авокадо и мед

  1. Ох, какво вкусничко изглежда… И аз обичам много салати с плодове, но конкретно с ягоди не бях пробвала. Мерси за симпатичната идея ^_^

    Liked by 1 person

    1. Наистина е разнообразен начин за хапване на ягодките. 🙂 Благодаря ти! Някак ягодите балансират вкуса; даже напоследък започнах да ги слагам навсякъде. ;х

      Like

Вашият коментар

